IMPACTUL SISTEMULUI DE AMBALARE

La Garnier ne angajăm să îmbunătățim produsul și profilul său social pe tot parcursul vieții sale pentru a susține consumatorii să facă alegeri sustenabile având informația necesară pentru a lua decizii durabile, ca parte a inițiativei noastre Green Beauty.(link) De aceea am dezvoltat un întreg nou sistem de ambalare care permite o transparență completă asupra impactului social și de mediu al produselor noastre într-un mod ușor de înțeles și comparabil. Inițiativa începe cu gama de îngrijire a părului din portofoliul Garnier (șampon, balsam, măști/tratamente) sub egida programului Product Impact Labelling System din luna august 2021.
Află mai multe despre inițiativa noastră...

UN SCOP CLAR

“Overall Environmental Impact” este scorul acumulativ al tuturor factorilor unui anumit produs care pot fi atribuiți impactului său asupra mediului de-a lungul ciclului de viață al produsului, prezentat într-un mod clar pentru ca orice consumator să-l înțeleagă. Sistemul de notare include evaluări desfășurate: în timpul producției ingredientelor, în timpul producerii ambalajelor, în timpul fabricării produsului și utilizării acestuia (incluzând cantitatea de apă caldă folosită în timpul dușului și biodegradabilitatea formulei produsului) și gestionarea deșeurilor ambalajelor.

Fiecărui produs i se atribuie un scor, de la A la E, unde A este considerat cel mai bun scor, cel mai prietenos cu mediul înconjurător. Pentru a defini criteriile și scorurile au fost analizate mii de produse L’Oréal representative pentru întreaga varietate a produselor prezente pe piață. Au fost luați în considerare 14 factori ce țin de: mediu, aprovizionare, fabricare, transport, utilizare și reciclabilitate.

Environmental product label diagram

VERIFICAT DE EXPERȚI

Metodologia de ambalare sustenabilă cu mediul și cu impact social a fost dezvoltată cu ajutorul a 11 consultanți independenți și respectă standardele europene "Environmental Product Footprint", pentru a reduce impactul de mediu și social al produselor printr-o abordare bazată pe mai mulți factori. Datele sunt de asemenea validate de un auditor independent global recunoscut, Bureau Veritas Certification.

Învață mai multe despre metodologie accesand urmatorul link

Environmental product label diagram
Environmental product label diagram

Pentru cosmetice, amprenta de carbon și de apă sunt cei mai mari factori ce impactează mediul. Aceștia repreztă în medie două treimi din amprenta lăsată de industria cosmeticelor. Informațiile adiționale sunt disponibile în secțiunea " Impact social și de mediu" din descrierea produselor unde puteți afla detalii despre condițiile de fabricație, ambalare și contribuția socială a produsului. Evaluăm si dacă materiile prime au surse sustenabile sau nu.

PENTRU A COMPARA UȘOR FIECARE PRODUS

Pentru a compara mai ușor fiecare produs folosim clasificari similare.

Environmental product label diagram
Environmental product label diagram

Poți găsi mai multe informații despre programul Product Impact Label în categoria produselor de îngrijirea părului, în pagina ce descrie produsele, sub lista de ingrediente. Nu te poți decide între două produse? Folosiți Impactul social și asupra mediului pentru a vă decide

Glosar

AMPRENTA DE CARBON

Cantitatea de dioxid de carbon produsă pe durata de viață a produselor, de la producția materialelor prime și a ambalajului, la producția efectivă, transportul, utilizarea și managementul deșeurilor.


Știați că?

În medie, 70% din amprenta de carbon a șampoanelor provine din energia necesară încălzirii apei în timpul dușului.

AMPRENTA APEI

Cantitatea de apă folosită pe durată de viață a produsului, include apa necesară pentru a produce ingredientele, ambalajul, producția în fabrică și apa folosită în timpul utilizării produsului, precum și apa folosită în managementul deșeurilor.


Știați că?

În medie, 60% din amprenta apei provine din etapa de utilizare a șampanului sau balsamului. De aceea îmbunătățim constant produsele noastre pentru o clătire mai ușoară. Puteți opta pentru produse care nu necesită clătirea, care sunt mai prietenoase cu Planeta.

PRODUCȚIA ECOLOGICĂ

An după an fabrica, își reduce amprenta de dioxid de carbon și apă, generarea deșeurilor care contribuie la dezvoltarea oportunităților de angajare locală- în special pentru cei defavorizați, precum și programe de pregătire în rândul angajaților.


Știați că?

Până în anul 2025 la Garnier vom folosi în producția din fabricile noastre energie 100% regenerabilă.

HÂRTIE ȘI CARTON CERTIFICATE FSC

Hârtia și cartonul folosite în ambalarea produselor noastre provin exclusiv din păduri în care se protejează biodiversitatea și se acționează responsabil, care sunt certificate independent de către Forest Stewardship Council (FSC).


Știați că?

Toate ambalajele și prospectele noastre, fără excepție, provin din păduri certificate și gestionate în mod sustenabil.

MATERIAL RECICLABIL

Material reciclabil din produse reciclate.


Știați că?

Până în anul 2025, Garnier va avea toate ambalajele din plastic reciclat fără a apela la plastic virgin. Astăzi, sticlele de plastic utilizate în gama GARNIER ORGANIC sunt fabricate din plastic 100% reciclat, iar până în 2021 * toate sticlele de șampon Ultimate Blends vor fi fabricate din plastic 100% reciclat.* În Europa și Statele Unite ale Americii

RECICLABIL

Componente care, acolo unde permite infrastructura, permit să fie colectate separat și, printr-un proces industrial special să devină un nou material.


Știați că?

Până în 2025 toate ambalajele de plastic Garnier vor fi reutilizabile, reciclabile și compostabile.

CELE 4 PRINCIPII ALE NAȚIUNILOR UNITE(UN) PENTRU DREPTURILE MUNCII

Toți furnizorii direcți ai componentelor și ingredientelor produselor Garnier se angajează să respecte cele 4 principii fundamentale ale standardelor UN.

• Salariaţii şi angajatorii se pot asocia liber pentru apărarea drepturilor şi promovarea intereselor lor profesionale, economice şi sociale.

• Nimeni nu poate fi obligat sa munceasca sau sa nu munceasca intr-un anumit loc de munca ori intr-o anumita profesie, oricare ar fi acestea.

• Obligația de a se asigura că nu există exploatarea minorilor.

• În cadrul relaţiilor de muncă funcţionează principiul egalităţii de tratament faţă de toţi salariaţii şi angajatorii.


Știați că?

Începând din anul 2006, Grupul L'Oréal a apelat la entități independente pentru a avea peste 10800 audituri la locațiile proprii.

PARTENERI ANGAJAȚI ÎN INCLUZIUNEA SOCIALĂ

Furnizorii de ingrediente și ambalaje furnizează acces categoriilor defavorizate la un trai decent. Acești furnizori fac parte din cel puțin un proiect de solidaritate.


Știați că?

Programul de aprovizionare solidară, început în anul 2008, oferă oamenilor din categoriile defavorizate acces la o sursă de venit stabilă. Pentru cele mai populare ingrediente folosite în produsele noastre, cu suportul ONG-urilor, Garnier și furnizorii s-au angajat să implementeze practici comerciale echitabile pentru tot lanțul de producție. Oferim sprijin micilor antreprenori (incluzând fermierii și angajații) pentru a-i ajuta să își diversifice veniturile și să-și crească nivelul de trai. Acest program oferă și oportunități de dezvoltare a abilităților din domeniul agricol, pentru a asigura practici sustenabile și a proteja biodiversitatea precum și în anumite cazuri, să faciliteze accesul la servicii medicale și de protecție. Până acum am ajutat peste 670 de comunități prin programul nostru Solidarity Sourcing Programme și ne propunem să atingem 800 până în anul 2025.