first fixed slider

IMPACTUL SISTEMULUI DE AMBALARE

Noi, Garnier, ne angajăm să îmbunătățim produsul și profilul său social pe tot parcursul vieții sale.

Prin intermediul inititiativei Green Beauty, scopul nostru este să ne susținem consumatorii să facă alegeri sustenabile De aceea am dezvoltat un nou sistem de ambalare care permite o transparență completă a impactului social și de mediu al produselor noastre într-un mod ușor de înțeles. Inițiativa începe cu gama de îngrijire a părului din portofoliul Garnier (șampon, balsam, măști/tratamente) sub egida programului Product Impact Labelling System început din luna august 2021.

Află mai multe despre inițiativa noastră.

video thumbnail impactul social

UN SCOP CLAR

“Overall Environmental Impact” este scorul cumulativ al tuturor factorilor unui anumit produs, factori care pot fi atribuiți impactului asupra mediului de-a lungul ciclului de viață al produsului, prezentat într-un mod clar pentru ca orice consumator să-l înțeleagă. Sistemul de notare include evaluări ample: în timpul producției ingredientelor, în timpul producerii ambalajelor, în timpul fabricării produsului și utilizării acestuia (incluzând cantitatea de apă caldă folosită în timpul dușului și biodegradabilitatea formulei produsului) și gestionarea deșeurilor ambalajelor.

Fiecărui produs i se atribuie un scor, de la A la E, unde A este considerat cel mai bun scor, cel mai prietenos cu mediul înconjurător. Pentru a defini criteriile și scorurile, au fost analizate mii de produse L’Oréal reprezentative pentru întreaga varietate a produselor prezente pe piață. Au fost luați în considerare 14 factori ce țin de: mediu, aprovizionare, fabricare, transport, utilizare și gradul de reciclare.

Environmental product label diagram

VERIFICAT DE EXPERȚI

Metodologia de ambalare prietenoasă cu mediul a fost dezvoltată cu ajutorul a 11 consultanți independenți și respectă standardele europene "Environmental Product Footprint". Prin intermediul acestei metodologii se dorește reducerea impactului asupra mediului și societății, printr-o abordare bazată pe mai mulți factori. Datele sunt de asemenea validate de un auditor independent recunoscut la nivel global, Bureau Veritas Certification.

Află mai multe despre metodologie accesând următorul link

Environmental product label diagram
Environmental product label diagram

Pentru cosmetice, amprenta de carbon și consumul de apă sunt factorii care impactează mediul în cea mai mare măsură. Aceștia reprezintă în medie două treimi din amprenta lăsată de industria cosmeticelor. Informațiile adiționale sunt disponibile în secțiunea " Impact social și de mediu" din descrierea produselor, unde puteți afla detalii despre condițiile de fabricație, ambalare și contribuția socială a produsului. Evaluăm si dacă materiile prime au surse sustenabile sau nu.

PENTRU A COMPARA UȘOR FIECARE PRODUS

Pentru a compara mai ușor fiecare produs folosim clasificari similare.

Environmental product label diagram
Environmental product label diagram

Poți găsi mai multe informații despre programul Product Impact Label în categoria produselor de îngrijirea părului, în pagina ce descrie produsele, sub lista de ingrediente. Nu te poți decide între două produse? Folosiți Impactul social și asupra mediului pentru a vă decide.

Glosar

AMPRENTA DE CARBON

Reprezintă cantitatea de dioxid de carbon produsă pe durata de viață a produselor, de la producția materialelor prime și a ambalajului, la producția efectivă, transportul, utilizarea și managementul deșeurilor.


Știați că?

În medie, 70% din amprenta de carbon a șampoanelor provine din energia necesară încălzirii apei în timpul dușului.

AMPRENTA APEI

Cantitatea de apă folosită pe durata de viață a produsului, include apa necesară pentru a produce ingredientele, ambalajul, producția în fabrică și apa folosită în timpul utilizării produsului, precum și apa folosită în managementul deșeurilor.


Știați că?

În medie, 60% din amprenta apei provine din etapa de utilizare a șamponului sau a balsamului. De aceea îmbunătățim constant produsele noastre pentru o clătire mai ușoară. Puteți opta pentru produse care nu necesită clătire, care sunt mai prietenoase cu planeta.

PRODUCȚIA ECOLOGICĂ

An după an, fabrica își reduce amprenta de dioxid de carbon și apă, cât si cantitatea de deșeuri generate, ceea ce contribuie la dezvoltarea oportunităților de angajare locală - în special pentru persoanele ce provin din medii defavorizate. De asemenea, investește în programe de pregătire în rândul angajaților.


Știați că?

Până în anul 2025, Garnier va folosi în producția din fabrici energie 100% regenerabilă.

HÂRTIE ȘI CARTON CERTIFICATE FSC

Hârtia și cartonul folosite în ambalarea produselor noastre provin exclusiv din păduri în care se protejează biodiversitatea și se acționează responsabil, păduri care sunt certificate independent de către Forest Stewardship Council (FSC).


Știați că?

Toate ambalajele și prospectele noastre, fără excepție, provin din păduri certificate și gestionate în mod sustenabil.

MATERIAL RECICLABIL

Material reciclabil, provenit din produse reciclate.


Știați că?

Până în anul 2025, Garnier va avea toate ambalajele din plastic reciclat, fără a apela la plastic virgin. Astăzi, ambalajele din plastic utilizate în gama GARNIER ORGANIC sunt fabricate din plastic 100% reciclat, iar până în 2021 * toate ambalajele de șampon Ultimate Blends vor fi fabricate din plastic 100% reciclat.* În Europa și Statele Unite ale Americii

RECICLABIL

Produsele Garnier conțin componente care, acolo unde permite infrastructura, permit să fie colectate separat și, printr-un proces industrial special, să devină un nou material.


Știați că?

Până în 2025 toate ambalajele de plastic Garnier vor fi reutilizabile, reciclabile și compostabile.

CELE 4 PRINCIPII ALE NAȚIUNILOR UNITE(UN) PENTRU DREPTURILE MUNCII

Toți furnizorii direcți de componente și ingrediente pentru produselor Garnier se angajează să respecte cele 4 principii fundamentale ale standardelor UN.

• Salariaţii şi angajatorii se pot asocia liber pentru apărarea drepturilor şi promovarea intereselor lor profesionale, economice şi sociale.

• Nimeni nu poate fi obligat să muncească sau să nu muncească într-un anumit loc de muncă ori într-o anumită profesie, oricare ar fi acestea.

• Furnizorii direcți au obligația de a seasigura că nu sunt exploatați minorii.

• În cadrul relaţiilor de muncă funcţionează principiul egalităţii de tratament faţă de toţi salariaţii şi angajatorii.


Știați că?

Începând cu anul 2006, Grupul L'Oréal a apelat la entități independente pentru a avea peste 10.800 sesiuni de audit la locațiile proprii.

PARTENERI ANGAJAȚI ÎN INCLUZIUNEA SOCIALĂ

Furnizorii de ingrediente și ambalaje furnizează acces categoriilor defavorizate la un trai decent. Acești furnizori fac parte din cel puțin un proiect de solidaritate.


Știați că?

Programul de aprovizionare solidară (Solidarity Sourcing), început în anul 2008, oferă persoanelor din categoriile defavorizate acces la o sursă stabilă de venit. Pentru cele mai populare ingrediente folosite în produsele noastre, cu sprijinul ONG-urilor, Garnier și furnizorii s-au angajat să implementeze practici comerciale echitabile pentru tot lanțul de producție. Oferim sprijin micilor antreprenori (incluzând fermierii și angajații) pentru a-i ajuta să își diversifice veniturile și să-și crească nivelul de trai. Acest program oferă și oportunități de dezvoltare a abilităților din domeniul agricol, pentru a asigura practici sustenabile și a proteja biodiversitatea precum și, în anumite cazuri, să faciliteze accesul la servicii medicale și de protecție. Până acum am ajutat peste 670 de comunități prin programul nostru Solidarity Sourcing și ne propunem să atingem 800 până în anul 2025.